Afaceri Imobiliare Investitii Stirile zilei

Cum sa iti motivezi angajatii in cadrul companiei, 5 metode de a-i face pe oameni sa lucreze mai productivi

single-image

Distribuie si prietenilor tai!

Cand vine vorba de productivitate si de motivatie, marile companii investesc constant in analiza comportamentului oamenilor si in metode de implementat pentru a avea rezultate mai bune, eliminand stresul la locul de munca. Va prezentam 5 metode pentru a-I face pe angajati sa lucreze mai bine, sa fie multumiti si sa nu se abata de la target.

Iata cele 5 metode pentru cresterea productivitatii:

  1. Pachet salarial si bonusuri

Nimeni nu isi doreste sa munceasca pe un salariu mic, sau ca munca sa fie subevaluata. Un angajat inteligent stie ce potential are, cat poate sa produca pe luna pentru angajator, iar atunci cand considera ca este neindreptatit, interesul pentru calitate si seriozitate o sa scada semnificativ. In acelasi timp, un angajat inteligent intelege faptul ca un patron castiga o buna parte din profitul afacerii, iar acest lucru este normal. Ca antreprenor sau proprietar al unei companii, aveti grija sa oferiti un salariu motivant, bonusuri in functie de performanta, mici atentii de Sarbatori si posibilitatea de promovare a angajatului dupa o anumita perioada de timp. Iar cand discutam de promovare, o diferenta de 100 – 200 lei la salariu nu inseamna nimic, asadar ar trebui sa va orientati spre sume mai mari pentru a pastra angajatul cu experienta in postul in care activeaza.

  1. Controlati afacerea inteligent, fiti un om ascultator si intelegator

Stim ca uneori trebuie sa ne impunem pentru ca angajatii sa isi faca bine treaba, insa aveti grija sa nu treceti peste o limita. Stabiliti care este limita in functie de fiecare om in parte. Angajatii nu trebuie sa simta teama fata de conducatorul afacerii, pentru ca vor ascunde lucrurile pe care nu le cunosc, nu vor mai comunica perfect, nu vor stii cand este bine sa intrebe. Din pacate, sunt inca foarte multe companii in care administratorii fac abuz de putere si isi trateaza angajatii gresit.

  1. Construiti un mediu de munca placut

Nimeni nu isi doreste sa ajunga la un loc de munca unde administratorul este in permanenta atent la ce face fiecare, in care incaperea nu este bine incalzita, in care toaleta poate fi folosita doar in caz de urgenta, mobilierul este vechi iar aerul neplacut. Amenajati un spatiu placut, conditii umane astfel incat angajatul sa se simta ca acasa. Unele firme de it din Cluj au amenajat inclusive spatii de recreere, cu jocuri sau aparate de fitness, astfel incat angajatii sa se relaxeze din cand in cand si sa poata sa revina la munca cu o prospetime fizica si psihica. In cazul in care nu va pricepeti sa construiti un astfel de spatiu, apelati la un designer de interior.

  1. Aflati cat mai multe despre fiecare angajat

Incercati sa deveniti un om de sprijin pentru fiecare angajat, sa intelegeti problemele pe care fiecare le are, situatia financiara a familiei lui, aratati ca puteti fi intelegator si un sprijin atunci cand sunt probleme. La un moment-dat, un angajat poate sa clacheze si sa devina mai putin productive, fiind apasat de eventuale probleme. Ca administrator si conducator al afacerii, trebuie sa fiti in stare sa gestionati situatia intr-un mod elegant si bun.  In fiecare om exista un potential urias pe care trebuie sa il exploatati. In acelasi timp, va recomandam sa pastrati o relatie profesionala, fara sa deveniti prieteni cu angajatii. De cele mai multe ori, prieteniile nu dureaza foarte mult.

  1. Invatati sa apreciati oamenii si sa le spuneti atunci cand fac o treaba buna

De foarte multe ori, administratorii nu stiu sa aprecieze angajatii si sa le spuna atunci cand fac o treaba buna. Multi conducatori considera ca este normal ca oamenii sa munceasca bine, fiind platiti pentru lucrul acesta. Totusi, cuvinte ca “multumesc, ai facut o treaba buna!”, “te-ai descurcat bine, multumesc” sunt strategii care ii pot face pe angajati sa se simta apreciati si motivati sa munceasca in continuare, chiar cu mai multa ambitie.

Fiecare conducator trebuie sa se documenteze, sa se autoeduce si sa analizeze comportamentul oamenilor pentru a mari productivitatea.

S-ar putea sa va intereseze:

shares