Editorial Imobiliare Stirile zilei

Ghidul pentru infiintarea unei agentii imobiliare de succes, o idee de afacere ce poate aduce un venit lunar de minim 2.000 euro

single-image

Distribuie si prietenilor tai!

In fiecare oras mare din Romania exista sute de agentii imobiliare ce se bucura de succes sau sunt in prag de faliment. Am analizat problemele din acest domeniu si lucrurile de care trebuie sa tineti cont atunci cand doriti sa infiintati o agentie imobiliara, astfel incat sa va fie de ajutor si sa porniti cu dreptul la drum.

Vanzatorii sau cumparaturii refuza sa colaboreze cu o agentie imobiliara

Principalale cauze sunt:

  1. Agentii imobiliari au o conduita neadecvata, vorbesc urat cu oamenii si sunt nepregatiti in scopul vanzarilor intr-un stil calm si maleabil, majoritatea fiind agresivi.
  2. Agentii imobiliari nu sunt transparenti, nu explica din start cum se desfasoara o colaborare, care sunt costurile si comisioanele percepute, obliga clientul sa vanda sau sa cumpere indiferent daca isi doreste sau nu, unii dintre ei devin chiar violenti in atitudine atunci cand o vanzare nu mai are loc.
  3. Comisioane mult prea mari atat la inchiriere cat si la vanzare.
  4. Majoritatea celor care au colaborat cu o agentie imobiliara au fost dezamagiti si isi doresc sa aiba contact direct cu vanzatorul, astfel incat sa poata negocia pretul fara sa intervina agentul in discutie sau sa lucreze pentru vanzator.

Ce recomandam atunci cand vine vorba de infiintarea unei agentii imobiliare.

  1. Atunci cand angajati oameni, analizati trecutul lor, educatia pe care o au, comportamentul si alte aspecte ale conduitei, lucruri care vor avea un impact important asupra afacerii dumneavoastra.
  2. Invatati angajatii cum sa discute cu oamenii, cum sa presteze serviciile intr-un mod cat mai corect si profesional. Organizati des sedinte in care sa analizati vanzarile efectuate, luati masuri atunci cand exista probleme.
  3. Fiind vorba de o firma prestatoare de servicii, invatati sa lucrati in favoarea clientului si nu in favoarea vanzatorului. Un client bun si multumit o sa fie dornic sa va achite un bonus daca a intrat in posesia lucrului dorit, pe care cu siguranta l-a cautat foarte mult timp.
  4. Creati un website in care sa publicati toate anunturile, iar agentii sa aiba acces la panoul de administrare pentru a posta diferite oferte. In felul acesta veti avea un site care creste local pe cuvintele cheie si care va poate aduce noi colaborari. Un astfel de website poate fi realizat rapid de o firma in acest domeniu iar pretul nu este unul mare.
  5. Succesul nu apare peste noapte, munciti pentru a dezvolta afacerea si incercati sa aduceti ceva nou in acest domeniu, chiar daca la inceput nu este foarte profitabil.
  6. sfaturi agentie imobiliara de succes

Probleme de care ne-am lovit noi la incercarea unei colaborari cu o agentie imobiliara:

  1. Un agent care s-a prezentat in pantaloni scurti, colorati (palmieri), papuci si tricou, cu o atitudine de suburbie si lipsa de educatie. Un alt agent imbracat la fel, acesta avand un caracter arrogant si agresiv.
  2. Inainte sa spunem ce dorim sa cumparam, am fost opriti si intrebati daca avem cash sau cu credit. Aceasta atitudine iti da de gandit. O agentie imobiliara trebuie sa te asculte si apoi sa te intrebe ce fonduri ai la dispozitie. Atunci cand ajungi un restaurant si ceri ospatarului un fel de mancare, mai intai iti este adus si apoi esti intrebat cum doresti sa platesti, la final. Stim ca agentii trebuie sa intrebe mai departe vanzatorii daca accepta credit, insa acest lucru poate fi facut mai subtil, nu inainte de a prezenta cererea pe care o are un client.

Cheltuieli:

Angajati

Autoturisme (combustibil, intretinere, asigurari)

Contabil

Publicitate

Realizarea unui site

Costurile pot fi destul de mari in cazul aparitiei in ziarul local, in functie de numarul de anunturi pe care le doriti publicate. Majoritatea agentiilor sunt prezente pe site-uri de anunturi, o sursa importanta de potentiali clienti.

Recomandare pentru anunturile online: Pentru ca am observant ca foarte multe anunturi sunt publicate cu o poza generala, este clar ca unele angentii nu depun efortul nici macar sa se deplaseze pana la locatia vanzatorului pentru a face mai multe fotografii. Daca doriti clienti, trebuie totusi sa faceti macar acest mic efort, nu doar sa publicati un anunt dintr-un birou si sa asteptati. Suntem siguri ca ar fi mai rentabil decat sa mergeti la locatie cu 10 potentiali clienti care se vor speria de ce gasesc la vanzator acasa.

S-ar putea sa va intereseze:

shares